Alla inlägg den 3 april 2011

Av Karin - 3 april 2011 20:39

Överallt i hennes rum fladdrar lågorna från tända värmeljus som sprider en doft av nygräddade kanelbullar. Hon säger att doften av nybakade kanelbullar gör henne lugn. Jag borde väl baka men jag orkar inte riktigt. Det är svårt att baka med ett anorexiamonster. 


Medan jag drar av påslakanet från hennes täcke så konstaterar jag att jag nog börjar att tappa orken. Jag känner mej som en ballong som sakta men säkert pyser ut luft. Jag vet faktiskt inte längre riktigt vad jag ska göra. Hur länge ska monstret äga delar av hennes liv och hennes tankar?


En halv macka faller ur hennes kuddfodral. Osten har krullat upp sig i kanterna. Jag kastar den halvätna mackan hårt i golvet. Brödbitar sprätter över hela mattan.


Hur länge ska mina dagar, ja hela familjens dagar styras av hennes ätstörningar?

En objuden gäst som ockuperat våran dotter, vårt hem och vårt liv.


Jag stoppar ner de smutsiga sängkläderna i tvättkorgen och går ner i källaren för att tvätta. När jag går nedför trappan så snubblar jag till och sätter mej hårt på rumpan i trappan med tvättkorgen i famnen. 


Om jag sitter stilla, helt stilla så kanske allt det jobbiga försvinner.  Tänk om jag kunde vrida tillbaka tiden och se när det gick fel. Vad var det som gjorde att just vår dotter blev intagen av djävulen själv? Jag kanske aldrig får svaret på denna fråga. Men sängkläderna behöver tvättas ändå. Maten ska lagas och livet ska levas oavsett om vår objudna gäst sitter vid bordet eller inte. Det går tungt nu.

Av Karin - 3 april 2011 13:07

De är ute på gatan och spelar fotboll. Hon springer energiskt efter bollen.

Jag stannar till och tänker att det där ser ut som den perfekta lyckobilden av familjen. Storasyster och lillebror som sparkar boll.

Skillnaden är bara att hennes största anledning till att delta i leken med lillebror är att förbränna kalorier.

Presentation

Min dotter håller på att svälta sig själv till döds
Hon, är en skör tunn tråd långt borta från sitt forna jag. Det värsta är den stundtals tomma blicken.

Fråga mig

87 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards