Alla inlägg den 5 april 2011

Av Karin - 5 april 2011 13:44

Solen skiner, det droppar från taken och folk sitter med öppen jacka på cafeér i vårsolen. Jag tycker att alla är så vackra. Hela världen är vacker. Min dotter är vacker. Det skiner om henne. Fast hon har gått upp i vikt så är hon glad. 

Det strålar även om sköterskan när hon ger mej sin gula postitlapp. 400 gr upp!

För andra veckan i rad dessutom.


Hon är ju så mycket mer än kilo och gram. Men just nu är det fokus på detta. Hon hatar när jag frågar ivrigt om hennes vikt för hon säger att då ser jag inte henne utan bara hennes anorexia. Hon smäller lite i bildörren när vi sätter oss i bilen för att köra hemmåt. Men det känns lite som om hon smäller mest för smällandets skull. Jag vill vara glad.


Det känns som om jag fått ny energi. Och den svämmar över även på henne. Jag skruvar upp musiken på radion och sjunger med; "Crazy in love" lalala laaa!


Jag är glad. För vägningen i dag visade 400 gr upp, solen skiner och vi ska klara det här. Det finns inga andra alternativ.

I dag är en bra dag.

Presentation

Min dotter håller på att svälta sig själv till döds
Hon, är en skör tunn tråd långt borta från sitt forna jag. Det värsta är den stundtals tomma blicken.

Fråga mig

87 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards