Alla inlägg den 21 april 2011

Av Karin - 21 april 2011 12:27

När regnet slår emot dig där du går

och du är fredlöst villebråd

då vill jag va med dej i tusen år

för att jag älskar dej


När nattens stjärnor börjar visa sej

och ingen finns där som kan trösta dej

då ska du alltid ha ett hem hos mej

för att jag älskar dej


Jag står ensam i köket och diskar, Bob Dylans låt "To Make You Feel My Love"

med Svensk text av Mikael Wiehe går på repeat. Om och om igen lyssnar jag på den. Hon kommer in i köket. - Varför spelar du den här låten hela tiden? frågar hon. - För att jag tänker på dej när jag hör den, svarar jag.

Jag ser att hon blir både ledsen och glad när jag säger det. Grytorna efter disken ligger på köksbänken bredvid den blåa disktrasan. Jag torkar av händerna på byxorna och drar henne tätt intill mej och sjunger i hennes öra.


Jag vet du inte har bestämt dej än

men du kan tro på mina ord

Och jag förstod redan för länge sen

det  …. ska bli bättre än du tror.


Mina armar når lätt runt henne och hennes lilla tunna kropp sluts in i min famn.


Jag kan offra allting som jag har för dej

Krypa naken genom staden för dej

Ingenting kan någonsin hindra mej

för att jag älskar dej.


Hon knäpper sina händer runt min rygg och vi gungar tyst till det lugna pianokompet och Ebba Forsbergs mjuka och inlevelsefulla röst.


Nu rasar stormen över öppet hav

och genom tvivlets/sorgens mörka skog

Framtidens vindar blåser himmelen klar

Allting ska bli bättre än du tror


Jag märker att hon gråter. Det gör jag också. Jag vill bara att allt ska bli bra.

Jag vill det så mycket, mest av allt i hela världen.


Jag vill se dej lycklig, jag vill se dej le

Ge dej allting du velat ha

Allt som du drömt om ska bli av en dag

för att jag älskar dej


http://www.youtube.com/watch?v=LADZ9P6kBn8

Presentation

Min dotter håller på att svälta sig själv till döds
Hon, är en skör tunn tråd långt borta från sitt forna jag. Det värsta är den stundtals tomma blicken.

Fråga mig

87 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards