Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Karin - 9 maj 2011 14:34

Telefonen ringer ihärdigt i hallen. Jag reser mej från middagsbordet och går ut för att svara. Jag vet att det är hon.

- Varför undviker du mej, säger hon med låg röst.

- Jag undviker dej inte, svarar jag.

- Du vill inte vara med mej, säger hon lågt.

- Kära du, du vet att jag ska opereras i dag så därför får du vara hos pappa tills i morgon.

- Du undviker mej. Varför kan jag inte få vara med Martin?

- Du vet han jobbar ju och du behöver en vuxen hela tiden eftersom du har anorexia och inte klarar av att ta ansvar för att äta själv.

- Du undviker mej, säger hon entonigt.


Jag står i hallen och kommer på mej med att tända och släcka lampan som står på den vita byrån. Tänd, släck, tänd, släck. Inombords är jag helt matt.


- Vet du, jag undviker dej inte hjärtat. I morgon ska jag opereras och det gör att jag inte kan äta lunch med dej.

- Du undviker mej, säger hon igen och slänger på telefonen.


Jag lägger också på och går tillbaka och sätter mej för att fortsätta äta. Helst skulle jag bara vilja skrika rakt ut. JAG ORKAR INTE MER!


Min mobil plingar till. Det är hon. "Jag vet att du inte vill vara med mej", står det i meddelande fönstret. Jag ska precis svara då telefonen börjar ringa i hallen.



Presentation

Min dotter håller på att svälta sig själv till döds
Hon, är en skör tunn tråd långt borta från sitt forna jag. Det värsta är den stundtals tomma blicken.

Fråga mig

87 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards